Vă puteţi imagina ce presupune un asemenea volum de muncă? Şi o asemenea dedicaţie? Practic, specialiştii celor două firme care s-au asociat pentru a putea duce la bun sfârşit o dificilă sarcină, au împânzit Europa, cutreierând cele mai importante pieţe turistice – Anglia, Italia, Rusia, Austria, Franţa, Ungaria şi SUA pe deasupra, urmărind două componente: una calitativă şi alta cantitativă. În acest scop s-au făcut nu mai puţin de 10.800 interviuri telefonice, başca 90 de interviuri directe, precum şi două focus-grupuri şi 5 workshopuri! Când s-au pus cap la cap toate aceste date, s-au definit cele mai competitive produse turistice ale României: circuitele culturale, turismul în natură, turismul rural, pachetele de tip city-break, turismul activ şi de aventură, turismul balnear şi wellness! Adâncindu-se cercetarea s-a mai stabilit că principalele avantaje ale României în materie de turism sunt natura şi peisajele neatinse (lanţul Carpaţilor şi Delta), unicitatea patrimoniului cultural, dar mai ales, autenticitatea culturii şi a stilului de viaţă. Una dintre primele concluzii a fost că României nu i se potriveşte turismul de masă şi că este de preferat să se canalizeze investiţiile spre zonele care deţin un potenţial major, având în vedere, în plus, că pe piaţa internaţională se remarcă o tendinţă de sofisticare a gustului turiştilor, tot mai dispuşi să renunţe la destinaţiile tradiţionale şi la tipul de servicii care s-au uzat prin repetiţie, în favoarea unor experienţe inedite. A reieşit portretul-robot al turistului internaţional dornic să vină în România şi să încerce toate aceste senzaţii noi: călător cu discernământ, dispus să facă eforturi suplimentare ca să ajungă în locuri neexplorate, dornic să evadeze din turismul de masă! Aceşti oameni, pe care-i căutăm cu îndârjire de atâta vreme trăiesc în oraşe mari, călătoresc frecvent, duc o viaţă sănătoasă şi activ