Dacia Duster, primul SUV al Dacia, principalul constructor autohton, a devenit al doilea cel mai bine vândut SUV de pe piaţa franceză în primul semestru al acestui an, potrivit datelor publicate de Autoblog, cu aproape 5.400 de unităţi vândute, în condiţiile în care lansarea comercială a fost în mai.
Pe piaţa franceză timpul de aşteptare pentru un Duster este de până la şase luni, potrivit declaraţiilor lui Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Dacia.
Modelul autohton, ale cărui vânzări au demarat în luna mai a acestui an, a fost depăşit numai de Volkswagen Tiguan, SUV-ul compact al constructorului german, care a atins un nivel de aproape 6.500 de unităţi la nivelul primelor şase luni ale acestui an.
Duster a depăşit astfel în două luni SUV-uri precum Toyota RAV4 (4.253 de unităţi), Ford Kuga (4.169 de unităţi) şi Renault Koleos (1.827 de unităţi).
Dacia va majora producţia modelului Duster de la 20 de unităţi pe oră în prezent la 25 de SUV-uri în octombrie şi ulterior la 35 de maşini la începutul anului viitor, pentru a reduce perioada de aşteptare a clienţilor din Europa de Vest.
Producţia SUV-ului Dacia de anul viitor ar putea ajunge la peste 120.000 de unităţi, potrivit calculelor ZF, cu o cadenţă zilnică de peste 460 de maşini, faţă de 260 în prezent.
La începutul lunii iulie erau în derulare 35.500 de comenzi pentru SUV-ul autohton, din care peste 30.000 de unităţi proveneau din Europa de Vest. Până la finele lunii iunie în România s-au livrat peste 1.500 de SUV-uri produse la Mioveni, dintr-un total de peste 3.000 de comenzi. Majoritatea clienţilor atât din România, cât şi la nivel european s-au orientat către versiunea 4x4, cu motor diesel de 110 CP Euro 5, care are un preţ de peste 15.000 de euro, fiind cu aproape 10.000 de euro mai ieftin decât un alt model de teren cu tracţiune integrală disponibil pe piaţa europ