LADY GAGA: DE LA DANSATOARE PE BOXE LA BRAND DE 62 DE MILIOANE DE DOLARI ÎNTR-UN SINGUR AN.
La începutul anului, Lady Gaga îi mărturisea unei ziariste ,,ameninţarea" lansată demult către un fost iubit care-i luase în râs aspiraţiile muzicale: ,,I-am spus că într-o bună zi, când nu vom mai fi împreună, nu va putea să-şi cumpere nicio afurisită de cafea fără să mă audă sau să mă vadă". Doar el? În ultimul an, nimeni de pe planetă nu a reuşit să scape complet de fenomenul Lady Gaga.
Au fost tipărite peste 11.500 de materiale de presă, şi asta luând în considerare strict publicaţiile consacrate. Hitul său single ,,Just Dance" a fost vizualizat de 87 de milioane de ori pe YouTube, iar melodiile i-au fost descărcate de pe internet de 20 de milioane de ori. Chiar mai mult, ,,Poker Face" a devenit melodia cu cel mai mare număr de descărcări din istoria muzicii digitale din Marea Britanie.
Într-un singur an, Stefani Germanotta (pe numele său adevărat) a câştigat aproape 170.000 de dolari pe zi, transformându-se într-un superstar de talia Madonnei. O ascensiune spectaculoasă, pe care fanii înrăiţi ar pune-o oricând pe seama statutului său de ,,copil minune" al muzicii (la patru ani cânta deja la pian), dar care îşi are locul mai curând într-un manual de marketing modern decât într-o enciclopedie a marilor artişti. ,,Lady Gaga înţelege principiile marketingului viral mai bine decât orice alt artist al zilelor noastre", crede Simon Dumenco, un veteran al presei de business din SUA.
Adevărata artă o reprezintă modul în care înţelege să le pună în practică. Fie coborând din tavan la Video Music Awards în lenjerie intimă din care picură sânge, fie purtând pe cap un cuib de pasăre ori doar acoperindu-şi chipul cu dantelă neagră. ,,Îşi calculează fiecare mişcare, anticipează de fiecare dată ce vor comenta oamenii după ce va face un anumit gest nebunesc",