Oficialii din turism au decis păstrarea frunzei, chiar dacă aceasta este aproape identică cu brandul unei companii de transport. Timp de aproximativ trei luni, brandul de ţară va fi evaluat din punct de vedere juridic, iar în acest timp spaniolii care l-au creat nu-şi vor primi banii.
În ciuda faptului că aproape toţi membrii Consiliului Naţional de Evaluare a Brandului, precum şi ministrul Turismului, Elena Udrea, sunt de acord că între frunza de pe logo-ul brandului turistic al României şi cea a firmei de transporturi există asemănări foarte mari, aceştia au decis că imaginea va rămâne neschimbată.
„După discuţiile din Consiliu, nu am găsit niciun viciu care să se fi strecurat în întreaga procedură pentru crearea brandului turistic", a declarat Paul Mărăşoiu, preşedintele Romanian Convention Bureau şi membru în Consiliu.
Citiţi şi:
Ce alternative avea Udrea pentru brandul de ţară
Preţul brandului turistic al României: 95.600 de euro pe creaţie; 804.400 - pe cercetare
Logo-ul turistic al României la Shanghai, "inspirat" din străinătate?
Actuala imagine a logo-ului a fost trimisă pentru evaluare juridică la OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci), precum şi omologului său la nivel european, OHIM.
De asemenea, Lucia Morariu, preşedintele touroperatorului Eximtour şi membru în Consiliu, a declarat că evaluarea juridică va dura aproximativ trei luni, timp în care ministerul nu va plăti cei aproximativ 900.000 de euro, preţul cerut de compania spaniolă TNR-TNS pentru realizarea brandului.
Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat, potrivit Mediafax, că spaniolii pot fi plătiţi doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu şi pentru cea de creaţie, iar logo-ul va apărea, în scurt timp, pe etichetele multor produse.
Similitudini evidente
Îna