Familia austriacă Meinl, proprietara brandului de cafea Julius Meinl, a preluat pierderi de 1,5 mil. euro odată cu achiziţia producătorului ciocolatei Kandia. Compania Kandia-Excelent a raportat anul trecut afaceri de 33,4 mil. euro şi un rezultat negativ de 1,5 mil. euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.
În cei trei ani în care s-a aflat în mâinile englezilor de la Cadbury, businessul Kandia - poziţionat pe locul doi pe piaţa locală a ciocolatei - a rămas la acelaşi nivel şi nu a reuşit să treacă pe profit, raportând în perioada 2007-2009 pierderi cumulate de aproape 8 mil. euro.
Anul trecut, rezultatul financiar raportat de compania locală a fost similar celui din 2007 (-1,5 mil. euro) - anul în care Julius Meinl a vândut Kandia-Excelent către Cadbury pentru o sumă-record pe piaţa dulciurilor, de 100 mil. euro. Compania avea însă la finele lui 2009 cu circa 200 de angajaţi mai puţin decât în momentul vânzării ei.
Lipsa profitului, compensată de cota de piaţă şi branduri puternice
După preluarea Kandia, reprezentanţii Cadbury au refuzat să ofere presei detalii despre dinamica businessului sau despre schimbările realizate la nivelul structurii organizaţiei.
Rapoartele depuse de producător la Registrul Comerţului arată că în 2009 compania şi-a restructurat businessul prin reducerea numărului de salariaţi cu 30% faţă de 2008, de la 830 la 577 de oameni.
Pe de altă parte, afacerile Kandia-Excelent au crescut cu 15% în lei în acest interval, pe o piaţă în declin, ceea ce s-ar putea traduce prin creşterea cotei de piaţă a brandurilor din portofoliul producătorului. Cele mai importante mărci ale sale sunt Kandia, Rom, Măgura, Sugus şi Silvana.
"În momentul evaluării companiei este posibil ca lipsa profitului net să fi fost compensată de o valoare mare a activelor intangibile, precum cota mare de piaţă sau branduri