Cristiana Grigore studiază Politici Educaţionale şi Management în Statele Unite. Şi-ar dori ca profesorii din România să-şi încurajeze studenţii mai mult, iar tinerii să iasă din victimizare. După ce a terminat la Bucureşti Facultatea de Psihologie, Cristiana a obţinut o bursă Fulbright pentru a-şi continua studiile cu un masterat la Universitatea Vanderbilt.
Colegiul Peabody din Universitatea Vanderbilt, la care tânăra studiază, se află pe primul loc în lume în topul facultăţilor de educaţie, potrivit clasamentului U.S. News and World Report. Cristiana are 26 de ani şi vorbeşte cu entuziasm despre importanţa educaţiei nonformale.
Trecând prin experienta academică din Statele Unite, dar şi pentru că studiezi acolo Politici Educaţionale, ce crezi că ar trebui accentuat în sistemul educaţional din România şi ce anume schimbat?
Sunt plăcut surprinsă să văd câte proiecte educaţionale se desfăşoară acum în ţară: şcoli de vară, traininguri, campanii, cursuri pentru studenţi, elevi, profesori. Se formează un cadru unde poţi să-ţi dezvolţi creativitatea, unde vii cu idei inovative şi vezi că ai un impact prin care aduci valoare în vieţile oamenilor. Sunt tineri care deja trec prin experienţa asta.
Citeşte şi:
Universităţi „vânate“ de tinerii români
Bruiajul învăţăceilor contra colegilor trișori
Renunţaţi la critică
Cred că acest curent, de care ar trebui să fim mândri, deschide noi posibilităţi pentru educaţia din România; de aceea merită să fie accentuat şi promovat astfel încât el să devină mai bine conturat, sustenabil şi cât mai vizibil. Asta ne-ar da încredere şi ne‑ar face să vedem educaţia cu ochi mai buni, ne-am regăsi şi în ceva pozitiv şi astfel am fi mai puternici şi nu am mai cădea atât de uşor pradă victimizării: „nimic nu merge bine în ţara asta", „învăţământul e la pământ". Ştiu că sunt multe nedreptăţi