Eulogio Bordas, presedintele THR, compania ce a creat controversatul logo al turismului romanesc, sustine ca desenul ce infatiseaza o frunza stilizata este o creatie originala a designerilor sai, in ciuda acuzatiilor de plagiat din ultimele zile.
"Frunza este total originala. Am pornit de la o frunza existenta si am modelat, am creat versiunea finala pornind de la un alt logo facut de noi, care nu a avut succes, dar mi s-a parut potrivit in aces caz", a explicat Eulogio Bordas, in direct la Realitatea TV.
Presedintele THR a negat ca imaginea ar fi fost cumparata dintr-o baza de date, sustinand ca acest lucru este interzis cu desavarsire in compania sa.
Elena Udrea cere explicatii firmei care a facut logo-ul cu frunza
Bordas sustine ca realizarea brandului de tara a Romaniei a durat trei luni de zile, iar construirea logoului a pornit de la cateva schite de mana, inspirate de un desen mai vechi.
"Aceasta este creatia noastra, pentru ca am urmat un proces creativ detaliat, in biroul nostru din Barcelona. Sunt de acord insa ca rezultatul final seamana foarte mult cu un alt logo produs cu trei ani inainte", a mai precizat Bordas.
Seful THR sustine ca se intampla frecvent ca designerii sa creeze produse similare, deoarece "sunt expusi in ziua de astazi la milioane de forme, iar acestea le pot influenta creatia, chiar si dupa cativa ani".
Brandul turistic al Romaniei - vezi de unde a luat Udrea frunza din logo
Cu toate acestea, Eulogio Bordas a marturisit ca in 25 de ani de activitate s-a gasit doar de doua ori in aceasta situatie neplacuta, tinand totusi sa precizeze ca, in cazul de fata, "exista totusi diferente semnificative, atat in ceea ce priveste forma cat si culorile folosite".
"Am livrat Ministerului ceea ce s-a aflat in contract si credem ca ne-am indeplini