Autoturismul fabricat în anii ’80 a fost adus în atelierul şcolii din localitatea Holboca în urmă cu 13 ani. De un alb prăfuit, învinsă de timp, autoturismul este acum stricat, dar directorul Şcolii Holboca plănuieşte să înceapă s-o restaureze din toamna acestui an.
Elevii de la Grupul Şcolar Holboca rămân şi acum cu privirile uimite când află că într-unul din atelierele instituţiei în care învaţă se odihneşte unul dintre autoturismele cu care, cândva, s-a plimbat prima doamnă a Republicii Socialiste România, Elena Ceauşescu. „Sunt foarte surprins să aflu că avem o astfel de maşină în curtea şcolii. Dacă aş avea bani, poate m-ar tenta să o iau eu“, a spus Andrei Simion (20 de ani), elev în clasa a XI-a. Maşina, este un Renault 18, fabricat în anii ’80, cu capacitate cilindrică de 1,4 litri, pe benzină.
Limuzina Tovarăşei, de vânzare la preţ de rablă
„Maşina a fost adusă de mine personal în 1997, în baza unei ordonanţe date de guvernul de atunci, când s-au casat toate bunurile şi se puteau lua la diferite instituţii din teritoriu“, povesteşte Constantin Rotariu, directorul Grupului Şcolar Holboca. Profesorul spune că nu ştia de provenienţa maşinii când s-a dus să o ia pentru a o folosi la şcoala de şoferi din localitate, care era în formare.
„Când am plecat la Bucureşti nu ştiam cine a folosit-o. Apoi mi s-a spus că a fost una din maşinile folosite de Elena Ceauşescu. Vă daţi seama că am fost încântat de idee. Culoarea ei originală era albastru dar a fost revopsită în alb“, spune ieşeanul care, pe tot drumul spre casă, a fost salutat de diverse persoane necunoscute. „Cred că era din cauza numărului de înmatriculare rămas de dinainte de ’89“, îşi aminteşte profesorul.
Trasă pe dreapta după doi ani
Defecţiunile la maşina Ceauşeştilor nu au întârziat să apară. „Consuma mult ulei, iar caroseria avea probleme