În ciuda faptului că aproape toţi membrii Consiliului Naţional de Evaluare a Brandului, precum şi ministrul Turismului, Elena Udrea, sunt de acord că între frunza de pe logo-ul brandului turistic al României şi cea a firmei de transporturi există asemănări foarte mari, aceştia au decis că imaginea va rămâne neschimbată.
„După discuţiile din Consiliu, nu am găsit niciun viciu care să se fi strecurat în întreaga procedură pentru crearea brandului turistic", a declarat Paul Mărăşoiu, preşedintele Romanian Convention Bureau şi membru în Consiliu.
Actuala imagine a logo-ului a fost trimisă pentru evaluare juridică la OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci), precum şi omologului său la nivel european OHIM.
De asemenea, Lucia Morariu, preşedintele touroperatorului Eximtour şi membru în Consiliu, a declarat că evaluarea juridică va dura aproximativ trei luni, timp în care ministerul nu va plăti cei aproximativ 900.000 de euro, preţul cerut de compania spaniolă TNR-TNS pentru realizarea brandului.
Udrea: Există similitudini evidente
Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat, înainte de şedinţa Consiliului, că există similitudini evidente între frunza din brandul de turism al României şi cea din logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie.
„Dumneavoastră sunteţi cei care vor decide. Aşa cum veţi decide, noi aşa vom proceda", le-a spus Udrea celor din Consiliu.
Ministrul a mai spus că, dacă se va dovedi că asocierea THR-TNS a încălcat clauzele contractuale prin care era obligată să prezinte ministerului un produs unic, instituţia nu va plăti banii prevăzuţi în contract.
În caz că frunza nu e originală, va fi uşor modificată
De asemenea, reprezentanţii Consiliului de Evaluare a Brandului au declarat că, în cazul în care juriştii vor considera că actuala frunză nu este originală, ea nu va fi eliminată definit