Turiştii care merg cu trenul pe Valea Prahovei sunt obligaţi să sară din vagoane pe mirişti, peroanele gărilor fiind foarte mici. Lucrările haotice de modernizare a căilor ferate pe ruta Bucureşti-Braşov se răsfrâng asupra călătorilor: picioare rupte şi întârzieri de sute de minute.
Sâmbătă, 23 iulie, ora 6.15, Bucureşti. Sute de călători sunt aşezaţi la cozi, la ghişeele Gării de Nord. Oamenii se îngrămădesc pentru că dintre cele zece case de bilete doar patru sunt deschise. Când ajungi la ghişeu şi ceri un bilet la acceleratul nr.1745, „de Sinaia", care pleacă din Bucureşti la ora 7.30, ţi se răspunde sec şi metalic: „Nu este loc".
Citeşte şi:
Căile ferate din România, victima statului
AFP: Europenii circulă cu trenul, românii preferă maşina pentru că trenurile au întârzieri foarte mari
Liniile de tren destinate garniturilor personal din gara Arad dau mari bătăi de cap călătorilor
Turiștii străini care vin în vacanță în România sunt nemulțumiți de întârzierile trenurilor
Deşi ajungi cu o oră înainte de a pleca trenul, abia mai găseşti loc liber să circuli în picioare la oricare dintre trenurile care trec prin Valea Prahovei. „De ce nu mai sunt locuri?".
„Ehhh de ce...ce întrebare!", răspunde angajata lăsându-se pe spătarul scaunului. La coada de alături, o altă vânzătoare se strâmbă la un tânăr care îşi aşteptase rândul de 15 minute. „Dom'le nu am rest. Du-te şi-ţi schimbă". Sertarul casieriţei e plin de bani mărunţi. Singura variantă de a mai ajunge cu trenul la Sinaia este să-ţi cumperi „bilete cu locuri în picioare".
Sinaia din lanul de porumb
În vagonul acceleratului e atât de aglomerat încât abia poţi să te răsuceşti în loc. Pentru că nu poate să stea în picioare din cauza operaţiei la genunchi, un tânăr se aşază pe closetul din WC. Stă cu uşa deschisă şi abia respiră din cauza mirosulu