Multi antrepenori au ajuns, in perioada de criza, sa isi mentina afacerile la nivelul de "supravietuire" prin reducerea sau amanarea cheltuielilor. Mentinerea afacerii pe linia de plutire este un rau necesar in vremuri de criza, caci in caz contrar, pe termen lung, se poate rata cota de piata.
Trecerea de la modul supravietuire la modul de crestere prea repede poate pune in pericol tot ceea ce compania a lucrat pentru a se salva. De aceea, daca sunteti antreprenor si aveti un astfel de gand, ar fi bine sa urmati sfaturile Entrepreneur.com.
Modul supravietuire inseamna reducerea costurilor, prin concedieri, restrangerea marjelor de profit, economisire, totul in contrast puternic cu modul de crestere, in care o companie reinvesteste profitul, isi extinde operatiunile si pune la cale strategii de crestere pe termen lung.
Primul si cel mai important pas pentru a stabili daca este sau nu timpul sa faci acest pas este sa stabilesti unde ar putea compania ta sa aiba probleme intr-o strategie de crestere.
"Prima data trebuie sa stii daca 'pacientul' este stabilizat. O auto-analiza si un control cu privire la afacerea ta sunt foarte importante, la fel cum este impotant sa evaluezi corect", spune John Gilespie, presedintele companiei Beyond the Bottom Line.
Totodata, specialistul ofera o lista de verificare pentru a determina daca firma este destul de stabila pentru a lua in considerare noi initiative de crestere. "Cheltuielile din companie sunt la acelasi nivel cu veniturile (nivelul cash flow)?", "Poti aborda initiativele de crestere cu personalul existent?", " Are compania bani sau poate accesa linii de credit care pot fi folosite pentru cresterea economica?", sunt cateva din intrebarile ale caror raspunsuri va vor ajuta sa luati decizia finala.
Atunci cand analizezi daca firma poate aborda noi proiecte