Dupa o perioada in care falsificatorii au avut drept tinta produsele de lux, acestia au inceput acum, pe fondul crizei economice, sa contrafaca si articole ceva mai ieftine precum... hartia igienica.
In statul California autoritatile au confiscat recent un transport de hartie igienica Angel Soft, scrie New York Times.
Potrivit autoritatilor, noul trend din industria contrafacerilor cauzeaza Statelor Unite un prejudiciu de 200 de miliarde de dolari pe an si reprezinta o adaptare la consumatorul care cauta produse mai ieftine.
Noua piata a contrafacerilor este alimentata de China, cea care produce 80% din falsurile de pe piata din SUA. Absenta exporturilor legale a facut ca multe fabrici sa caute bunuri pe care sa le produca, in anumite cazuri orice tip de bunuri.
"Daca exista cerere, va exista si oferta", a afirmat John Spink, director asociat in cadrul programului Antipiraterie si Protectia Produselor derulat de Universitatea din Michigan.
"In China, oamenii se intreaba:' Avem capacitate redusa de productie (n.red-a marcilor de lux). Ce putem face?'", a continuat el.
Raspunsul este cresterea contrafacerii unor branduri mai putin cunoscute, usor de vandut pe Internet, si care pot fi comercializate la preturi mai mari decat falsurile foarte evidente. In acest fel se evita si programele agresive ale brandurile de lux pentru a-si proteja etichetele.
Luptand impotriva contrafacerilor, Versace a castigat 20 milioane dolari intr-un proces recent impotriva falsificatorilor, in timp ce Gucci, Louis Vuitton si alte branduri de lux s-au confruntat cu probleme similare.
Dupa o perioada in care falsificatorii au avut drept tinta produsele de lux, acestia au inceput acum, pe fondul crizei economice, sa contrafaca si articole ceva mai ieftine precum... hartia igienica.