Nimic nu-ţi poate aduce în cont 75 de milioane de dolari fără să mişti un deget? ba da, dacă ești Seinfeld şi ai inventat serialul despre... nimic.
Ultimul episod al celebrului sitcom american ,,Seinfeld" s-a difuzat în urmă cu 12 ani, la capătul a nouă sezoane în care cei patru protagonişti au disecat cu cinism toate micile banalităţi enervante ale vieţilor noastre cotidiene. Din 1998 încoace, serialul a mai câştigat pentru compania deţinătoare, Time Warner, încă 2,7 miliarde de dolari din DVD-uri şi drepturi de redifuzare în întreaga lume.
Pentru comicul care a dat numele ,,brandului", Jerry Seinfeld, serialul a deschis un robinet al câştigurilor care continuă să curgă la debit maxim şi în prezent. La încheierea ultimului sezon al show-ului, în 1998, comicul american figurase pe locul întâi în topul Forbes al celebrităţilor lumii, având câştiguri de 267 de milioane de dolari într-un singur an. Sursa banilor: vânzarea drepturilor de redifuzare a serialului cu 1,7 miliarde de dolari de către Seinfeld şi partenerul său de creaţie, Larry David. Înainte de a-l plasa pe primul loc în clasament, Forbes luase în considerare şi alte elemente care compun ,,celebritatea" unei persoane: atenţia acordată de mass-media, numărul de coperte din anul respectiv, apariţii TV sau radio.
Odată închis capitolul ,,Seinfeld", Jerry nu a aspirat la o carieră în cinematografie, aşa cum ar fi fost tentaţi să facă mulţi comici ajunşi la un anumit nivel de celebritate, ci s-a întors la meseria sa de bază - stand-up comedy - în jurul căreia şi-a creat mici surse de câştig. Printre acestea s-au numărat un turneu de comedie, un documentar despre viaţa de comic sau diverse cărţi ,,Best of" care adunau cele mai populare texte din spectacolele sale. Totuşi, cea mai mare parte a veniturilor alunecă singure direct în cont de fiecare dată când cineva dintr-un colţ al lumii urmăreşte u