Înmatriculările de autoturisme Dacia au înregistrat în iulie cea mai rapidă creştere de pe piaţa franceză, de 47,5%, la 8.934 de unităţi. Constructorul român s-a plasat pe poziţia a cincea în topul celor mai vândute mărci, pe o piaţă în declin cu 13%, la 169.804 unităţi.
Cota de piaţă a Dacia a avansat în iulie la 5,3%, de la 3,1% în aceeaşi lună a anului trecut, producătorul auto fiind devansat doar de mărcile Renault, Peugeot, Citroen şi Volkswagen, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Dacia a avut cel mai mare avans al înmatriculărilor şi la şapte luni, cu o creştere de peste două ori, la 70.183 unităţi, de la 29.945 unităţi în ianuarie-iulie anul trecut. Avansul Dacia a fost cel mai rapid din Franţa şi la şapte luni.
Cota de piaţă pentru perioada respectivă a urcat la 5,1%, de la 2,2% în perioada similară din 2009. La şapte luni, Dacia s-a plasat în urma Renault, Peugeot, Citroen, Volkswagen şi Ford.
Piaţa autoturismelor noi din Franţa a avansat uşor în primele şapte luni, cu aproape 3%, la 1,38 milioane de unităţi.
Renault, lider detaşat
Lider în funcţie de înmatriculări a fost Renault, atât în iulie cât şi la şapte luni. În iulie, vânzările sub marca Renault au scăzut cu 16%, la 33.827 unităţi, în timp ce pentru ianuarie-iulie au urcat cu 4,8%, la 307.602 unităţi.
Incluzând şi autovehicule comerciale uşoare, înmatriculările Dacia au avansat cu aproape 42% în iulie, la 9.379 unităţi, respectiv de peste două ori la şapte luni, la 73.667, de la 32.576 de unităţi. Dacia a avut cea mai rapidă creştere de pe piaţa de profil din Franţa atât în iulie cât şi în perioada ianuarie-iulie.
Cota de piaţă a mărcii româneşti a urcat la 4,6% în iulie, de la 2,9% în aceeaşi lună a anului trecut, în timp ce la şapte luni aceasta a crescut de la 2,1% la 4,5%.
În iulie, dar şi în prime