Pambac Bacău, producătorul pastelor făinoase şi panificaţie cu afaceri de 40 mil. euro, a înregistrat o scădere de 25% a profitului în prima parte a acestui an comparativ cu rezultatele obţinute în primele şase luni ale anului 2009, pe fondul creşterii achiziţiilor de produse ieftine de către populaţie.
În aceeaşi perioadă, producătorul mărcilor de paste făinoase Gata şi Flavora a obţinut o creştere de 1% a vân zărilor în volum, faţă de o scădere medie de 9% a vânzărilor în volum la nivelul industriei de panificaţie în primul semestru al acestui an, şi o scădere de 1% a cifrei de afaceri.
"Cifra de afaceri planificată pentru anul 2010 este situată la acelaşi nivel cu cifra realizată în 2009, de 172,4 mil. lei (40,6 mil. euro - n.red.). Rezultatele înregistrate în primul semestru al acestui an confirmă deocamdată încadrarea în cifrele planificate. Aşa cum ne aşteptam, profitul înregistrat în primul semestru al anului 2010 este cu aproximativ 25% mai mic faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009, în conjunctura unei pieţe copleşite de cererea pentru produsele din segmentul low şi asaltate de solicitări de promoţii pentru toate canalele de vânzare", a declarat Alin Giurea, preşe dintele şi directorul general al companiei.
El a adăugat că pentru menţinerea rezultatelor în acest an, la nivelul anului 2009, intenţionează atât să dezvolte vânzările pro duselor deţinute în prezent în portofoliu, cât şi să lanseze noi produse.
De ase menea, reprezentanţii Pambac au în plan extinderea lanţului propriu de magazine prin lansarea unui noi concept.
"Începând cu luna iunie 2010, Pambac a început să deschidă pe raza oraşului Bacău puncte de vânzare tip chioşc pentru produsele de panificaţie şi patiserie. Obiectivul nostru este să deschidem 300 de astfel de puncte de vânzare", a afirmat Giurea.
El nu a dorit să dea mai multe detalii cu privire