Necesitatea utilizării contracepţiei orale, spulberarea miturilor existente, riscurile folosirii inadecvate a pilulei sunt doar câteva dintre scopurile campaniei "50 de ani de pilulă contraceptivă. Sărbătorim femeia, sărbătorim inovaţia", iniţiată de Bayer Schering Pharma.
Campania a fost lansată cu ocazia aniversării a 50 de ani de la înfiinţarea pastilei care a oferit femeii dreptul de a alege momentul când aduce un prunc pe lume şi se desfăşoară pe parcursul a şase luni. Printre personalităţile care s-au alăturat acestei campanii se află profesor doctor Radu Vlădăreanu, Aurora Liiceanu şi Malvina Cservenschi.
Spre deosebire de alte state, în România "pilula" a marcat trecerea de la perioada în care a fi femeie era o povară (femeile nu aveau posibilitatea de a alege să nu rămână însărcinate), la etapa bucuriei şi a privilegiului acesteia de a alege cum să trăiască.
SIMBOL AL VICTORIEI
"Din cele mai vechi timpuri, oamenii au fost întotdeauna îngrijoraţi în privinţa sarcinilor pe care nu le puteau controla, generând relaţii tensionate între femei şi bărbaţi, iar femeile erau cel mai mult afectate. Viaţa lor era redusă la supunerea faţă de o maternitate adesea nedorită, un obstacol în felul în care-şi doreau viaţa. Pilula nu este decât un simbol al victoriei pe care ea o câştigă, devenind stăpână pe corpul ei şi, implicit, stăpână pe destinul ei. Emanciparea femeii nu este doar rezultatul apariţiei pilulei, dar pilula a contribuit enorm la emanciparea ei, uşurându-i accesul la educaţie, carieră, respect faţă de sine şi responsabilitate faţă de propria sa viaţă", spune psihologul Aurora Liiceanu.
Profesorul Radu Vlădăreanu (foto), şeful Clinicii de Obstetrică Ginecologie de la Spitalul Universitar de Urgenţă Elias, este de părere că, în prezent, pilula este cel mai răspândit mijloc de contracepţie la nivel mondial, fiind util