Producătorul de materiale de construcţii Duraziv, deţinut de omul de afaceri Daniel Guzu, a înregistrat în primul semestru o creştere a cifrei de afaceri cu 60% faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul creşterii investiţiilor în marketing şi al extinderii reţelei de distribuţie.
Duraziv a început să producă adezivi la începutul anului trecut, după ce Guzu a ieşit la finalul anului 2008 din afacerea cu lacuri şi vopsele Fabryo, pe care o înfiinţase în 1994. La începutul anului Guzu anunţa că şi-a bugetat o creştere de 10% pentru anul acesta, însă previziunile ar putea fi depăşite luând în calcul vânzările la şase luni.
"Previziunile de la începutul acestui an de creştere cu 10% pentru segmentul de adezivi au fost cu mult depăşite, iar explicaţia este bazată pe lansarea gamei de adezivi cu Kauciuc, pe extinderea reţelei de distribuţie şi pe investiţiile în bugetul de marketing", susţin reprezentanţii Duraziv. Compania a alocat un buget de circa un milion de euro anul acesta pentru promovare, în principal în brandul de adezivi Duraziv cu Kauciuc, al cărui target este să genereze 70% din business în următorii doi-trei ani.
De altfel, Duraziv a înregistrat în prima jumătate a anului o creştere de 130% a vânzărilor de adezivi în volum, în timp ce în valoarea creşterea a fost de 82%.
Per total, businessul a crescut cu doar 60% pentru că Duraziv mai produce şi profiluri metalice pentru montajul gips-cartonului, care nu au avut aceeaşi dinamică.
Pe lângă previziunea de creştere a vânzărilor, Guzu şi-a propus să treacă pe profit începând din 2011, după ce a investit circa 9 mil. euro în dezvoltarea afacerii Duraziv şi a operat până în prezent în pierdere.
"Mi-am propus să ajung pe profit în 2011 şi suntem în curs de a ajunge acolo. Anul acesta sperăm să îl închidem pe zero sau cu o pierdere foarte mică", spune Guzu.
Du