Proprietarii Cotroceni Park spun că numărul vizitatorilor a crescut în iulie faţă de iunie, în ciuda crizei şi a perioadei de vară, care nu este tocmai prielnică mallurilor. Una dintre explicaţii: reducerile retailerilor aduc lumea la mall.
Holurile mallului Cotroceni Park din Bucureşti erau destul de populate luni, la orele amiezii. În timp ce unii vizitatori păreau mai mult să se ferească de cele 35 de grade de afară, alte doamne şi domnişoare luau la rând magazinele ale căror vitrine erau în mare măsură acoperite de afişele care anunţau procentele de reduceri.
"Toate magazinele au promoţii dramatice şi au încercat să vină cu cele mai bune oferte în această perioadă. Mie personal îmi este greu să mă plimb pe coridoarele mallului fără să cumpăr câte ceva, văzând numărul mare de oferte", spune zâmbind Israel Visel, shopping center manager al Cotroceni Park.
Criza îşi lasă amprenta asupra vânzărilor realizate de retaileri, astfel că în lipsa reducerilor, vânzările ar fi mult mai slabe. Nu toţi chiriaşii îşi permit însă să îşi reducă marjele de profitabilitate, în condiţiile în care Cotroceni Park este considerat un mall scump, cu un nivel mediu al chiriilor de circa 30 euro/metrul pătrat, potrivit decla raţiilor făcute la momentul inaugurării.
30 de spaţii disponibile
"Au fost închise 13-14 magazine, dar majoritatea au ajuns în lichidare. Nu le-am închis eu. În jur de 10 au fost deja înlocuite, iar în prezent mai avem aproximativ 30 de spa ţii disponibile. Gradul de ocupare s-a menţinut însă cons tant la 95-96% din suprafaţa mallului", declară Visel. Cei mai mari chiriaşi ai mallului sunt nume importante din rândul retailerilor internaţionali (Real, Inditex, C&A, Mango sau New Yorker), care nu au început deocamdată să închidă din magazinele din România, ba chiar au continuat să se extindă în anumite proiecte. Aceşti retaileri îşi p