Pentru elevi, cu deosebire, în loc să fie un procedeu de obţinere de informaţii, de provocare a curiozităţii şi al interesului, lectura rămâne un chin, pe care, firesc, îl evită cât pot. Informaţia, mai cu seamă cea cu caracter urgent, se găseşte pe Internet, în vecinătatea imediată a altor tentaţii fără oprelişti. Şi pot mult, ajutaţi şi de părinţi şi de neînţelegerea societăţii, care, în nici un caz, nu privilegiază omul citit. Acesta a ajuns marginalizat, iar unii oameni politici văd în intelectualii actuali, mai ales în cei de structură artistică sau de formaţie umanistă, potenţiali rivali sau uzurpatori ai poziţiei lor în societate.
Pentru elevi, cu deosebire, în loc să fie un procedeu de obţinere de informaţii, de provocare a curiozităţii şi al interesului, lectura rămâne un chin, pe care, firesc, îl evită cât pot. Informaţia, mai cu seamă cea cu caracter urgent, se găseşte pe Internet, în vecinătatea imediată a altor tentaţii fără oprelişti. Şi pot mult, ajutaţi şi de părinţi şi de neînţelegerea societăţii, care, în nici un caz, nu privilegiază omul citit. Acesta a ajuns marginalizat, iar unii oameni politici văd în intelectualii actuali, mai ales în cei de structură artistică sau de formaţie umanistă, potenţiali rivali sau uzurpatori ai poziţiei lor în societate.