Înmatriculările Dacia, cel mai mare constructor auto local, au atins în iulie un nivel de aproape 9.000 de autoturisme pe piaţa fran ceză, dublu comparativ cu perioada similară a anului trecut, depăşind mărci precum Ford, care a vândut 8.700 de maşini, sau Opel, care a comercializat 6.500 de autoturisme, potrivit statisticilor Asociaţiei Constructo rilor Francezi de Automobile (CCFA).
În aceste condiţii Dacia a urcat pe locul cinci în topul celor mai bine vândute mărci de pe piaţa franceză, vânzările fiind impulsionate şi de lansarea SUV-ului Duster în mai, care în două luni a devenit cel de-al doilea cel mai bine vândut model de teren de pe piaţa franceză după Volkswagen Tiguan.
Cumulat la nivelul primelor şapte luni, Dacia şi-a dublat numărul de maşini înmatriculate pe piaţa franceză comparativ cu perioada similară a anului trecut la aproape 70.200 de automobile, Franţa consolidându-şi poziţia de cea mai mare piaţă pentru constructorul autohton.
Francezii aşteaptă şase luni pentru un Duster
Luând în calcul şi vehiculele comerciale, înmatriculările Dacia au ajuns la aproape 73.700 de autovehicule, în creştere cu aproape 130% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Dacia Duster a devenit în două luni cel de-al doilea cel mai bine vândut SUV de pe piaţa franceză în primul semestru al acestui an, potrivit datelor publicate de Autoblog, cu aproape 5.400 de unităţi vândute, în condiţiile în care lansarea comercială a fost în mai. Pe piaţa franceză timpul de aşteptare pentru un Duster este de până la şase luni, potrivit declaraţiilor lui Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Dacia.
La începutul lunii iulie erau în derulare 35.500 de comenzi pentru SUV-ul autohton, din care peste 30.000 de unităţi proveneau din Europa de Vest. Până la finele lunii iunie în România s-au livrat peste 1.500 de SUV-uri produse la Mioveni, dintr-