„Te-ai interesat cumva şi de ce nu opreşte trenul la peron?“, mă întreba un cititor ieri, în urma articolului „Aventuri la munte şi la mare“. Şi apoi, somându-mă: „Aştept mâine răspunsul!“
Ei bine, cu sau fără somaţie, am obligaţia gazetărească de a explica aberaţiile din Gara Sinaia, ca şi din multe alte staţii CFR de pe întinsul patriei. Să recapitulăm: dacă vrei să ajungi cu trenul în staţiunea denumită cândva „perla Văii Prahovei", nu poţi coborî pe un peron, ci eşti abandonat undeva pe linia a patra, printre bălării, departe de gara propriu-zisă.
De ce trebuie să faci sport extrem cu bagajele în mână? Pentru că se lucrează la liniile 1, 2 şi 3, singurele dotate cu peroane cât de cât civilizate, iar trenurile trag la liniile 4, 5 şi 6, care nu sunt prevăzute cu peroane. Şi pentru că ultimele trei-patru vagoane nu au loc în gară, ci rămân undeva în boschetărie. Vorba cântecului: trenule, maşină mică / unde-l duci pe Ionică...?!
Avem aici o serie de nerozii născute din nesimţire bugetofagă. Prima: numai un cap pătrat putea decide că toate cele trei linii dotate cu peron intră în reparaţie simultan.
A doua: dacă tot au mutat trenurile pe liniile 4, 5 şi 6, unde-a înţărcat mutu' iapa, trebuia să construiască, măcar provizoriu, şi nişte peroane. A treia: ce o fi atât de greu să încadrezi toate vagoanele unui tren în zona amenajată a gării? A patra: dacă unele vagoane nu ajung în dreptul staţiei CFR, ci te lasă în câmp, ar trebui să fii avertizat, în prealabil, că urmează Gara Sinaia. A cincea: după toate nebuniile astea, la care se adaugă şi tradiţionalele întârzieri, CFR ar putea face minimul gest de a-şi cere scuze. Mijloace tehnice, slavă Domnului, are, căci tocmai s-a dotat cu vagoane ca-n Germania, cu afişaj electronic şi sonorizare digitală. Păcat că nemţii nu ne-au trimis şi câţiva directori, ca să-i trimitem pe ai noştri la cules d