Ultimele părţi din fosta navă de lux a marinei fluviale române vor fi scoase din Dunăre cel târziu în luna septembrie.
Autorităţile portuare spun că încheierea operaţiunilor este o chestiune de săptămâni.
„Sper ca într-o lună să fie scoase şi ultimele bucăţi din navă. Sub apă mai este o parte de motor şi un alt compartiment al navei", a precizat Mihai Ochialbescu, directorul Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM).
Lucrările au fost realizate de firma de scafandri Superquatro din Galaţi. Contractul, în valoare 3,8 milioane de euro, a fost acordat fără licitaţie societăţii din Galaţi, ceea cea trezit suspiciuni. Mai mult, lucrările au avut întârzieri de peste un an faţă de termenul iniţial din contract, iunie 2009. Superquatro mai primise şi atunci o prelungire a termenului, până pe 23 octombrie 2009.
„Când se vor termina operaţiunile, vom calcula penalităţile şi le vom achita doar suma rămasă", a spus Ochialbescu.
Penalităţile sunt de 0,1 la sută pentru fiecare zi de întârziere. Până acum, acestea s-ar ridica la 30% din contract, adică aproape un milion de euro.
Nava scufundată blochează de peste 31 de ani, pe o lungime de 440 m, Danele 18-21 şi determină colmatarea danelor din preajmă. Lucrările de dragaj se efectuează cu dificultate în zonă şi nu se pot executa lucrări de reabilitare a cheului danelor care are o vechime de peste 50 de ani.
Istorie la fier vechi
Transilvania a fost construită în Danemarca în 1938, avea o capacitate de 400 de locuri şi era singura navă care făcea croaziere pe Mediterană. În 17 septembrie 1979, nava s-a înclinat şi s-a răsturnat în dreptul danelor 17-18 din Portul Galaţi.