Shmulik Porre, preşedintele Tnuva Romania Dairies, spune că preţurile produselor au crescut cu 5% în octombrie 2009 Shmulik Porre, preşedintele Tnuva Romania Dairies - filiala locală a producătorului israelian cu acelaşi nume şi unul dintre principalii producători locali de iaurturi -, afirmă că distribuţia în România se face cu costuri mari şi de aceea orice mod de eficientizare a sistemului de distribuţie este binevenit în această perioadă de criză
"Distribuţia este foarte scumpă pentru că infra structura nu este bună, iar orice întârziere în seamnă costuri supli men tare", a declarat Porre. Compania a înregistrat anul trecut afaceri de 21 mil. euro şi pierderi de peste 22 mil. euro.
De la intrarea pe piaţa locală în 2007, compania a derulat investiţii importante în producţie şi promovare care încă nu au fost recuperate şi care se reflectă în pierderile de anul trecut.
În prima parte a acestui an, Tnuva a încheiat parteneriate cu distribuitori şi producători locali şi a apelat chiar şi la outsourcing pentru a putea eficientiza businessul şi a diminua pierderile.
"Am vrut să vedem care sunt punctele bune şi slabe ale companiei din punctul de vedere al distribuţiei şi am descoperit că pentru Bucureşti şi Cluj putem livra eficient produsele prin sistemul propriu de distri buţie. În ceea ce priveşte însă Timişoara şi partea de sud-vest a ţării, am constatat că suntem mult mai eficienţi dacă apelăm la alţi distribuitori, aşa că acum lucrăm cu Dumagas pentru această parte a ţării şi ne gândim să facem un parteneriat similar cu un distribuitor local pentru zona Moldovei", a explicat el.
Portofoliul, cu 25% mai mic
Tot o măsură de eficientizare a fost şi decizia de a externaliza departamentul de mer chandising al companiei către agenţia full-service Mercury 360, în prima parte a acestui an. "Am externalizat departamentul de m