După şase ani de la începerea construcţiei, eurogara din Drobeta Turnu Severin, pentru care s-au cheltuit aproape şase milioane de euro, a fost inaugurată ieri. În timp ce se tăia panglica, pe o plasmă a rulat, timp de câteva secunde, un filmuleţ cu conotaţii sexuale.
Noua staţie feroviară, a cărei construcţie a durat şase ani, cu trei mai mult decât se prevăzuse iniţial, este dotată cu case de bilete moderne, spaţii comerciale, săli de aşteptare şi locuri de parcare.
Lucrările pentru noua gară în Severin au demarat în vara anului 2004. În acest scop, vechea clădire în care funcţiona staţia CFR Turnu Severin, care a fost construită la începutul secolului trecut, a fost demolată, iar o linie de cale ferată a fost anulată. Conform proiectanţilor, clădirea urma să fie cea mai modernă staţie feroviară din ţară, iar inaugurarea era programată pentru 2007. Din cauza unor probleme tehnice apărute pe parcurs, dar şi a finanţării cu sincope, lucrările nu s-au finalizat la termenul stipulat în contract.
Gara a fost finalizată anul acesta şi este dotată cu două tabele electronice pentru afişarea mersului trenurilor şi un sistem de sonorizare adecvat. Şi zona înconjurătoare are o nouă înfăţişare. În piaţa gării s-au amenajat parcări, au fost construite trepte exterioare şi trotuare.
„Coşmarul călătorilor a luat sfârşit. Este o clădire foarte bine realizată, are toate dotările“, a declarat Constantin Gherghe, primarul din Drobeta Turnu Severin.
La inaugurarea noii gări din Drobeta Turnu Severin au participat Victor Frăsinoi, directorul Regionalei CRF Călători Craiova, Marin Căpitanu, şeful Staţiei CFR Călători Drobeta Turnu Severin, prefectul de Mehedinţi, Ion Mîţu, şi primarul din Drobeta Turnu Severin, Constantin Gherghe. La tăierea panglicii ar fi trebuit să participe şi ministrul transporturilor, Radu Berceanu.
„Este un