Cele mai importante companii europene au raportat până acum rezultate în creştere pe trimestrul al doilea, dar veştile bune au şi o parte ascunsă: cererea din Europa este slabă şi este acoperită parţial de cea din regiuni precum Asia sau America Latină, potrivit The Wall Street Journal.
Evoluţiile vânzărilor şi profiturilor companiilor sunt rar uniforme, însă rapoartele financiare pe trimestrul doi depuse de cele mai mari companii europene înfăţişează o evoluţie moderată a operaţiunilor europene, comparativ cu un ritm puternic de creştere al operaţiunilor din alte regiuni.
În general, unele companii consideră că Europa va veni puternic din urmă în scurt timp, însă altele au îndoieli şi privesc către alte pieţe pentru a genera creştere.
Procesele de redresare economică din Europa încep în mod tipic cu exporturile şi cuprind încet întreaga economie, pe măsură ce rata ocupării forţei de muncă şi încrederea cresc.
"Ceea ce vedem acum în Statele Unite se va reflecta mai târziu şi asupra Europei. Este doar un decalaj de timp", a declarat Ben Verwaayen, CEO al Alcatel-Lucent.
Totuşi, momentul în care se va produce acest lucru este greu de determinat.
Economiştii avertizează în legătură cu o serie de riscuri care ar putea întârzia tranziţia. Generată numai de exporturi, revenirea economică a Europei ar putea rămâne fragilă şi de suprafaţă, în pericol să îngheţe în cazul în care cererea din China, India şi Statele Unite ar scădea.
Economia zonei euro se confruntă cu probleme legate de reducerile de cheltuieli guvernamentale, o rată a şomajului de 10%, majorări de taxe, blocarea creditării şi nivelurile extrem de ridicate ale datoriilor consumatorilor.
În pofida unor semnale de revenire, multe semne vitale sunt în continuare slabe.
La finalul săptămânii trecute, guvernul german a anunţat o scădere cu 0,9% a vânzărilor sector