Disponibilizările din Primăria Făgăraş aduc noi discuţii în interiorul legislativului. Şi pentru că este vorba de locurile de muncă a 100 de persoane, consilierii locali au avut o nouă întâlnire vineri, 30 iulie, pentru a discuta câte posturi vor dispărea de la compartimentele şi serviciile din cadrul Primăriei.
Discutată, trimisă, venită, iar discutată, apoi aplicată
În cadrul şedinţei extraordinare a Consiliului Local ce a avut loc vineri, 30 iulie, s-a pus în discuţie, din nou, organigrama Primăriei Făgăraş. Mai bine zis, consilierii au discutat un proiect de organigramă, iar pe baza acestor discuţii, proiectul va fi trimis către ANFP, care va îşi da apoi avizul. „Aşa cum legea românească – care mai mult ne încurcă – ne obligă să trimitem către ANFP un proiect de organigramă, proiect luat în vedere de către CL. Acest lucru l-am făcut vineri, 30 iulie, când consilierii au votat un proiect care va fi trimis către ANFP. Aceasta îşi va da apoi, avizul, negativ sau pozitiv“, a spus primarul municipiului Făgăraş, Sorin Mănduc.
După ce avizul va fi primit, consilierii locali se vor întâlni şi vor rediscuta proiectul în forma lui finală. Va urma adoptarea hotărârii de consiliu privind noul stat de funcţiuni. Acesta va deveni act normativ şi va produce efecte juridice.
Ordonanţa 63, alte reduceri
La şedinţa de vineri, consilierii au trebuit să ţină cont şi de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului, care stipula că până în 16 august, primăriile trebuie să reducă personalul. Astfel, aleşii au diminuat posturile de la Poliţia Comunitară, de la 85 la 38, cât permite legea, dat fiind numărul populaţiei Făgăraşului.
O altă modificare pe care consilierii au discutat-o a fost reducerea numărului de personal la Serviciul de Evidenţă a Populaţiei, unde din 9 persoane vor rămâne 6. O a treia modificare a fost la Compartimentul de Proiecte Europene, un