Bulevardul Magheru din Capitala isi mentine inca titlul de cea mai scumpa artera comerciala din Romania, chiar daca valorile chiriilor sunt la jumatate fata de 2008. Criza nu si-a pus amprenta doar pe chirii, ci si pe vitrinele magazinelor, care sunt acoperite uneori in totalitate de anunturile unor discount-uri demne de nivelul unui outlet (magazin cu stocuri de marfa mai vechi si preturi mult mai reduse, amplasat de regula in afara orasului).
Artera comerciala nu are multe spatii comerciale goale, rata de neocupare fiind de 5%.
In afara de inchiderea unitatii Everest, de pe bulevardul Magheru nu au iesit retaileri importanti. "Este un bulevard mic, care nu are puncte moarte in ceea ce priveste comertul, asa ca sinergia intre magazine este mare. In plus, este o zona cu un trafic foarte mare", explica Alexandru Preda, directorul departamentului high street al Colliers, interesul retailerilor pentru marele bulevard bucurestean.
[gallery:120]
Alexandru Preda a spus ca in prezent chiriile pe Magheru sunt cuprinse intre 60 si 80 de euro pe metrul patrat, lunar.
De altfel, bulevardul a coborat, in 2009, 13 pozitii intr-un clasament al celor mai scumpe 60 de artere comerciale din lume, chiria medie lunara pe mp scazand de la 125 euro, la 80 euro. Bulevardul Magheru s-a situat pe locul 39 in acest top realizat de compania de consultanta imobiliara Cushman&Wakefield.
Chiar daca retailerii de aici nu isi inchid unitatile, ei resimt la fel de acut criza. Prin urmare, promotiile sunt mult mai agresive si mai frecvente decat in anii trecuti.
Intreg bulevardul Magheru este intesat de anunturile discount-urilor practicate de retaileri, iar in unele cazuri s-a renuntat complet la vitrinele cu manechine frumos imbracate, in favoarea unor bannere care anunta reducerile si care au fost postate pe intreaga suprafata a vitr