Eşti bântuit de o fotografie compromiţătoare făcută la petrecerea cu colegii în care ai fost surprins cam „afumat“, care a fost postată deja pe Facebook? Un fost iubit te „încondeiază“ într-o postare de pe blogul lui personal? Sau afacerea ta e atacată de un client răzbunător?
Atunci Gary Powers este cel care te poate ajuta, scriu jurnaliştii britanici de la „The Observer". În era modernă digitalizată, când aproape orice sau oricine e pe internet, apare o nouă industrie care se ocupă de gestionarea „urmei" online pe care persoanele şi afacerile o lasă.
„Managerii de reputaţie" pot curăţa şi ajusta istoria online a unei persoane, îngropând informaţiile dăunătoare şi scoţându-le în faţă pe cele bune.
Clienţi: de la avocaţi la vedete
Potenţialul unei asemenea afaceri este uriaş, dat fiind numărul VIP-urilor care ar avea nevoie de un asemenea serviciu şi al celor care lasă zilnic „amprente" online. Despre celebrul model Kate Moss se spune că foloseşte deja managementul reputaţiei online pentru a fi sigură că motorul de căutare Google indexează mai întâi articolele pozitive.
Prin comparaţie, din cauza scandalului iscat în jurul relaţiei cu fosta iubită, al patrulea rezultat la căutarea dată după numele actorului Mel Gibson duce la un articol negativ. La fel se întâmplă şi cu Paris Hilton: al cincilea rezultat pentru căutarea numelui ei aduce în prim-plan scandalul iscat la vama din Corsica, unde asupra moştenitoarei imperiului Hilton s-a descoperit marijuana. Un bun manager de reputaţie ar putea „împinge" mai jos aceste informaţii în lista rezultatelor.
Gary Powers , care lucrează pentru o companie americană denumită „Reputation Defender" („Apărătorul reputaţiei", în traducere), este plătit să promoveze informaţiile pozitive, să le ascundă pe cele negative şi chiar să le elimine pe cele de-a dreptul ostile. Pentru 15 dolari (11,3 e