Una dintre cele mai cunoscute reviste din lume - Newsweek, aflată în portofoliul Washington Post de jumătate de secol, a fost cumpărată de către Sidney Harman, fondatorul unei companii de echipamente stereo, acum în vârstă de 91 de ani, scrie The Wall Street Journal.
Harman a reuşit să câştige licitaţia pentru revista care a apărut pentru prima dată în urmă cu 77 de ani, după ce în linie dreaptă intrase alături de alţi trei finalişti - fondul de investiţii OpenGate Capital, fondul de hedging Avenue Capital Group şi Fred Drasner, fostul editor al New York Daily News. Detaliile financiare nu au fost făcute publice
"În pofida vârstei mele înaintate, vin cu o nouă abordare şi cu energie în acest joc", a spus Harman. "Sunt un om de afaceri cu experienţă şi care ştie multe. Am un respect deosebit pentru rolul jurnalismului şi cred că nu afectezi nimic dacă încerci să introduci disciplina în acest domeniu."
Ca multe alte reviste, Newsweek a suferit din cauza scăderii veniturilor din advertising, deoarece publicitarii au apelat la alternative mai ieftine, precum media digitală. Mai mult, în era internetului şi a ştirilor online, utilitatea revistelor pe print a fost pusă la îndoială.
Pentru a completa lista problemelor, publisherul trebuia să acopere costurile de producţie, de distribuţie şi vânzările din veniturile unei singure publicaţii, deoarece nu exista un portofoliu foarte diversificat de produse.
Deşi ceilalţi ofertanţi păreau mai bine pregătiţi să suporte costurile, Harman a câştigat. OpenGate Capital deja publică ghidul TV Guide, în timp ce Avenue Capital Group are pus la punct un acord cu publisherul American Media pentru a se ocupa de activităţile de back office, precum tipărire şi vânzările de publicitate.
Harman a promis însă să păstreze majoritatea celor peste 300 de angajaţi ai Newsweek, potrivit Washington Post, care îşi as