Prima şcoală de zbor particulară fără motor din Transilvania a funcţionat la Bistriţa din anul 1926 şi până în 1956. Dumitrescu Dragu Iulian are 82 de ani şi a fost mecanic de zbor timp de patru ani la aerodromul din Livezile.
Cel mai bătrân mecanic de zbor din judeţul Bistriţa-Năsăud, are 82 de ani, dar se mişcă de parcă ar avea cu 20 mai puţin Şi acum conduce maşinia fără niciun fel de probleme şi spune că dacă ar fi un pic mai tânăr poate chiar ar zbura. A sosit la Bistriţa în anul 1952, când la şcoala de piloţi pentru planoare se pregăteau 100 de elevi într-un ciclu de patru luni de zile. O viaţa agitată
Fiul al unui chestor şef din fosta Poliţie a Capitalei, Dumitrescu Dragu Iulian s-a văzut obligat la începutul anilor 50 să plece de bună voie la canal, pentru că, atunci, în primul val al epurărilor, după arestarea tatălului său, risca să ajungă şi el la închisoare: „ Eram mai mulţi copiii de foşti demnitari ai regimului Antonescu, care am hotărât să plecăm la canal, să ne pierdem urmele. Aşa am ajuns să lucrez ca şofer pe o maşină ce transporta apă pentru deţinuţii politici de la Poarta Albă. Oricum trebuia să fac ceva, pentru că atunci când au intrat ruşii în Bucureşti au împuşcat-o pe mama, iar fratele meu a murit pe frontul de est. Prin 1952, un alt frate de-al meu mi-a spus că la Otopeni se caută mecanici de zbor. Singura condiţie era să te pricepi foarte bine la motoare. Iar eu mă pricepeam", spune Dumitrescu. L-au trimis în Jad La şcoala de planorism de la Jad, actuala comună Livezile va ajunge în vara anului 1952, atunci când unul din comandanţii aeroportului Otopeni i-a spus într-o seară: „Dumitrescule, mâine de duci în Jad", îşi aminteşte Dumitrescu. Ştia el că pe la Bistriţa există o şcoală de planorism: „Aşa am ajuns într-o dimineaţă în gara Bistriţa, şi nu ştiam cum să întreb pe oameni să mă îndrume spre Jad. În cele din urmă, am vă