Ştirea potrivit căreia ANAF o să poată interveni în controlul traficului mi-a adus aminte c-avem o mulţime de agenţii guvernamentale, registre, comitete şi comisii, motiv pentru care am întreprins o scurtă plimbare pe internet în căutarea unora dintre ele. Aşa am (re)descoperit fosta Agenţie de Strategii Guvernamentale, actual Direcţia pentru Strategii Guvernamentale din cadrul SGG, cea care ar trebui sa se ocupe de evaluarea stării sociale a populaţiei, a oportunităţii sociale şi a impactului perceptiv pentru măsurile guvernamentale, un fel de “ce părere are poporul despre ce face guvernul”
Acum, serios, credeţi că onor guvernul avea nevoie de o Agenţie d-asta care să-i spună cam ce părere are poporul despre prestaţia sa?! Îi trebuia lui Boc o echipă formată din “specialişti în sociologie, comunicare, relaţii publice, jurnalism, drept, IT, economie, ştiinţe politice, psihologie socială, integrare europeană, administraţie publică şi filologie”? ca să afle că poporul e nemulţumit?! Da’ el pe ce lume trăieşte, în ce ţară sau dimensiune, de nu ştie că ţara e varză, că 85% din populaţie ar pleca şi mâine dacă ar avea ocazia? Eu zic că se vede cu ochiul liber, nu e nevoie de o armată de experţi, serios!
Agenţia asta avea şi nişte principii, că nu poate funcţiona aşaaaa, alandala! Transparenţă, utilitate, eficacitate şi eficienţă… oare expertul lingvist nu le-a spus că astea două sunt sinonime?!
Ce mai face această agenţie? Păi… analize, strategii, proiecte şi campanii de comunicare internă şi externă. Concret? Iată doar trei exemple:
Aia cu “Alegeţi alimente proaspete şi sănătoase” aplică, probabil, principiul utilităţii şi îmi va schimba viaţa. Ştiu sigur c-aşa o să fie!
Până în decembrie, când a fost preluată de SGG, această agenţie a cheltuit, doar în 2009, peste 10 milioane şi jumătate de lei noi. Nici nu vreau să mă gândesc ce se putea f