Prin recrutarea online se caută manageri, traineri şi reprezentanţi de vânzări
În schimb, prin ANOFM se oferă slujbe în industria textilelor şi confecţiilor şi se cer mulţi muncitori necalificaţi
În România, oficial, sunt aproape 700 de mii de şomeri
Piaţa muncii începe să dea semne de revenire, numărul locurilor de muncă ofertate crescând în prima parte a acestui an, în ciuda previziunilor negative ale analiştilor şi ale autorităţilor, este de părere portalul de recrutare Myjob. De altfel, autorităţile statului şi-au schimbat opinia la începutul acestei săptămâni, într-una mai optimistă, anunţând că nu vom ajunge la un milion de şomeri anul acesta. Cât despre mediile prin care angajatorii îşi caută angajaţi, pentru a umple golurile de personal create de criză sau de a completa lipsurile pe care aceştia le au, îşi au fiecare particularităţile lor. Recrutarea prin mediul online, o practică tot mai la modă în ultimii ani şi în România, în rândul angajatorilor, vizează în principal acele departamente ale firmelor care pot să aducă bani.
Prin metoda clasică de scoatere la concurs a locurilor de muncă prin Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă (ANOFM), cele mai multe oferte sunt pentru industria textilă, care aduce cele mai multe posturi neocupate. Prin Agenţie persoanele cu studii superioare aveau la finele lunii trecute aproape 400 de locuri de muncă la dispoziţie, în timp ce persoanele cu studii medii şi profesionale puteau găsi aproape 9.500 posturi libere. Prin online moda inginerilor şi-a mai pierdut din elan în ultimii ani, mai ales într-o piaţă a muncii dezumflată, în care cei mai căutaţi oameni sunt cei care pot face cele mai multe vânzări, cei care îi pot instrui mai bine şi cei care să-i conducă. Astfel, posturile de manager, trainer şi reprezentant de vânzări sunt cele mai ofertate locuri de muncă, ocupând primele