Vezi galeria fotoLa începutul lunii iulie erau în derulare 35.500 de comenzi pentru SUV-ul autohton, din care peste 30.000 de unităţi proveneau din Europa de Vest. Până la finele lunii iunie în România s-au livrat peste 1.500 de SUV-uri produse la Mioveni, dintr-un total de peste 3.000 de comenzi.
Relansată pe piaţa locală în 2004, odată cu prezentarea Logan şi în Europa de Vest un an mai târziu, imaginea Dacia ca divizia "low-cost" a grupului Renault a evoluat de la cea de maşină ieftină, achiziţionată doar de cei care nu aveau bani de un automobil nou, la cea de autoturism luat în calcul chiar şi de cei care au în garaj un automobil premium, ca maşină pentru "casa de la ţară".
După Logan în 2004, Logan MCV în 2006 şi Sandero doi ani mai târziu, Dacia a venit anul acesta cu SUV-ul Duster, model de teren cu 30-40% mai accesibil pe piaţa franceză decât principalii concurenţi, pentru care există liste de aşteptare de până la şase luni - adică tot cam cât se aşteaptă pentru un automobil exclusivist realizat pe comandă precum un Lamborghini, Ferrari sau Rolls Royce.
Iniţial conceput pentru pieţele est-europene, pentru modelele din gama Logan s-a înregistrat o cerere ridicată şi în Europa de Vest, în prezent peste 90% din producţie fiind exportată către ţări precum Franţa, Germania, Italia sau Spania.
"Dacia a «sedus» două tipuri de clienţi - pe cei care ar fi cumpărat un automobil la mâna a doua şi pe cei "ultraraţionali" care preferă să-şi investească banii în altceva şi care văd maşina doar ca un mijloc de locomoţie. Pe lângă aceştia, mai sunt inclusiv cei care deţin deja un Audi sau un BMW şi care îşi cumpără o Dacia pentru casa de la ţară", a spus Vincent Carré, director de marketing pentru marca Dacia la nivel global, citat de cotidianul francez Les Echos.
Acest lucru este confirmat şi de studiile realizate atât pe piaţa locală, cât şi