O soluţie de propulsie clasică ce a făcut istorie pe 500-le original vine acum pe piaţă pentru a creşte appealul micului Fiat. Totul accentuat de culoarea exclusivă Azzuro Volare. Fiat readuce la viaţă motorul în doi cilindri şi îl face mai puternic şi mai ecologic decât oricând.
Nici că se putea o asociere mai inspirată: un model legendar, Fiat 500, şi un motor ce marchează o revoluţie tehnologică, noul bicilindru
TwinAir de 0,9 litri. Spre deosebire de alţi constructori ce au redus capacitatea cilindrică şi au adoptat motoare în trei cilindri, Fiat a conceput de la zero un bicilindru turbo care beneficiază de sistemul electronic de control al admisiei MultiAir.
Mai citiţi şi:
Panamera S Hybrid vine în 2011
În practică, noul 500 de 85 de cai are cele mai scăzute emisii de CO2 pentru un propulsor pe benzină: 95 g/km pentru versiunea cu cutie manuală şi 92 g/km pentru transmisia Dualogic. Mai mult, în comparaţie cu motorul 1.2 8V al casei italiene, bicilindrul turbo are cu 23% mai multă putere, iar consumul său este mai mic cu 30% faţă de motorul 1.4 16V, cu prestaţii echivalente. Fiat 500 TwinAir are o viteză maximă de 173 km/h, atinge suta în 11 secunde şi are un consum mixt de 4,1 litri cu cutia manuală (4,0 litri/100 km pentru Dualogic).
La drum
Prezentarea în avanpremieră la Torino a noului model ne-a arătat că Fiat a uitat să menţioneze un aspect important în lista de calităţi ale maşinii: sunetul. E un zbârnâit insistent şi plăcut care te îndeamnă să calci acceleraţia mai des şi mai consistent decât ai face-o în mod obişnuit. Reversul medaliei este creşterea consumului, media înregistrată fiind de opt litri la sută.
Trebuie menţionat însă că maşina avea doar 500 km la bord şi că, pentru a tempera astfel de porniri, Fiat a conceput două moduri de rulare: normal şi eco. În modul eco, cuplul de 145 Nm