Edward Maya şi Vika Jigulina cu „Stereo Love" şi Lady Gaga cu „Alejandro" sunt hiturile acestei veri, adunând peste 55 milioane de vizualizări pe youtube. Noul val house românesc nu se află la primul succes afară, fiind precedat de Morandi cu „Beijo" şi „Hot" a Innei.
Sigur, piesa lui Maya şi a Vikăi Jigulina e mai veche decât cea a lui Lady Gaga, însă, pe de altă parte, melodia nu a beneficiat de uriaşa maşinărie de promovare americană, implicând clipuri de zeci de milioane de dolari, publicitate plătită şi difuzări instantanee pe marile canale tv de muzică. În plus, nu putem compara prestigiul Statelor Unite în showbiz-ul muzical cu acela al României, o cvasinecunoscută pe harta muzicii pop.
Piesei i-a trebuit un an să explodeze mondial
Toţi aceşti factori au făcut ca ascensiunea piesei să fie mult mai lentă şi mai sinuoasă decât a hiturilor estivale venind din spaţiul anglo-american. Astfel, clipul „Stereo Love" a fost lansat încă din iunie 2009, dar piesei i-a trebuit aproape un an pentru a ajunge la succesul actual: în noiembrie, piesa a început să facă valuri în Europa - a ajuns pe primul loc în vânzări pe iTunes (download de pe net), locul 1 în topurile radio din Rusia, Italia, Olanda şi locul 2 în clasamentele radio din Franţa (conform Cat Music, casa de discuri a artistului). Cam în aceeaşi perioadă, piesa a fost licenţiată în SUA şi Marea Britanie, cele două ţări cu rol de plăci turnante în muzică, apte să mondializeze succesul unei piese; un loc onorabil într-un top britanic valorează cât zece locuri 1 în alte ţări, fie ele şi occidentale.
Înaintea trupelor Faithless şi Black Eyed Peas în topurile britanice
Performanţa a fost atinsă în acest an în mai, când, la o săptămână de la lansarea englezească, „StereoLove" s-a clasat pe locul al doilea în UK Top 40 Dance Singles, realizat de BBC Radio 1, şi pe locul al patrulea în prest