Primele sase luni ale anului au consemnat o batalie pe preturi intre companiile de constructii, apreciaza Marcel Barbut, proprietarul producatorului de mortare si vopsea AdePlast.
“Nimeni nu vrea sa cumpere material, vrea pret. Adica, pentru client conteaza foarte mult pretul cu care poate cumpara produsul. Tocmai de aceea se cauta cele mai ieftine produse. Daca poti oferi produse de calitate, la preturi foarte bune, nu ai cum sa nu castigi”, spune Barbut.
Compania pe care o conduce a inregistrat o crestere in volum de peste 42% in primele sase luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in vreme ce cresterea valorica s-a ridicat la 25%.
Avansul s-a datorat atat promotiilor de pana la 15% pe care le-a facut producatorul de materiale de constructii in anumite luni ale anului, cresterii portofoliului de produse, precum si extinderii numarului de clienti.
“Exista bani in piata si nu ma refer la cei din banci. Sunt oameni care au economisit timp de mai multi ani si acum s-au decis sa faca anumite lucrari. Multi sunt stimulati sa schimbe ceva la casa lor dupa ce vad ca vecinul isi vopseste casa intr-o culoare mai deschisa, de exemplu”, apreciaza Barbut.
Cresterea vanzarilor a fost posibila si datorita angajarilor suplimentare in departamentul de profil al companiei.
“Daca in 2009 aveam 8-9 oameni de vanzari, acum avem 16-17. Spre deosebire deosebire de anii trecuti, cand veneau clientii la noi, acum mergem noi la ei si ii convingem sa cumpere”, mentioneaza proprietarul AdePlast.
Inceputul anului a debutat cu vanzari foarte slabe pentru companie, cu scaderi de 40-50% raportat la din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile. Incepand cu aprilie, vanzarile companiei au inceput sa creasca semnificativ.
Cea mai buna luna de vanzari din primele sase luni ale anului a fost mai, cand s-a inregistrat