Vânzările de carburanţi ale grupului Petrom s-au prăbuşit în primele şase luni ale acestui an cu 16% faţă de perioada similară din 2009, de la 2,27 milioane de tone, la 1,9 milioane de tone, arată raportul privind rezultatele grupului, publicat în această dimineaţă.
Acest recul seminificativ a avut drept principale cauze reducerea marjelor şi a cantităţilor vândute angro către clienţii mari, ca urmare a contextului economic nefavorabil, care a afectat puternic activitatea firmelor.
Valoarea indicatorului aferentă trimestrului al doilea s-a redus cu 10%, până la 1,03 milioane de tone.
„Vânzările cu amanuntul (pentru populaţie - n.r.) la nivel de grup au fost cu 7% sub nivelul din T2/09, în timp ce piaţa cu amănuntul din regiunea în care operăm a scazut, pe ansamblu, cu 9%", spun oficialii Petrom în raport.
Scăderea cererii de carburanţi a fost cauzată de reducerea puterii de cumpărare a populaţiei, ca urmare a măsurilor de austeritate anunţate în acest an de Guvern.
Şi scăderile nu se vor opri aici.
„Nivelul vânzărilor şi al marjelor în activitatea de marketing se preconizează că va ramane sub presiune până când semne clare de revigorare economică vor deveni mai vizibile. În România, ca urmare a măsurilor de austeritate implementate de guvern, este de aşteptat o accentuare a contracţiei consumului atat în sectorul public, cât şi în cel privat", subliniază oficialii Petrom, la capitolul „Perspective pentru 2010".