Ioan Mărginean, directorul economic al companiei Silvarom: Factorii care influenţează vânzările sunt măsurile dure luate de Guvern privind scăderea veniturilor, blocarea unor sume destinate achiziţionării de mobilier, dar şi perioada de vară în care vânzările de obicei scad.
Producătorul de mobilier Silvarom, unul dintre principalii jucători din industria de profil, estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 21,5 mil. lei (5,1 mil. euro), în scădere cu 20% comparativ cu nivelul înregistrat anul trecut.
"Factorii care influenţează vânzările sunt măsurile dure luate de Guvern privind scăderea veniturilor, blocarea unor sume destinate achiziţionării de mobilier, dar şi perioada de vară în care vânzările de obicei scad", a spus Ioan Mărginean, directorul economic al companiei.
În pofida bugetării pesimiste, managerul Silvarom speră ca a doua jumătate a anului să fie mai bună pentru industria de profil, iar un prim reviriment al companiei este de aşteptat după participarea la Târgul de mobilă de la Romexpo din septembrie.
În prima jumătate a anului, producătorul a avut pierderi de 1,8 mil. lei (0,4 mil. euro), după ce în 2009 firma a avut un profit brut de peste 1 mil. lei (0,2 mil. euro). La sfârşitul lunii iunie, Silvarom avea 330 de angajaţi comparativ cu 404 oameni în 2008.
Contextul economic a fost dificil pentru jucători în ultimii ani, prăbuşirea din imobiliare fiind imediat resimţită şi de companiile din această industrie. Toţi marii jucători au terminat pe scădere în 2009, iar majoritatea au avut şi marjele de profit afectate.
În ultimii ani, companiile au încercat să-şi reducă livrările către export şi să se concentreze pe piaţa internă, dar acum trendul pare că s-a inversat. Şi pentru 2010 prognozele sunt de scădere, iar majoritatea executivilor sunt pesimişti în ceea ce priveşte evoluţia afacerilor şi contextul economic