Grupul farmaceutic ungar Gedeon Richter, unul dintre principalii jucători din industria locală de profil, a ajuns la o reţea de 120 de farmacii pe piaţa locală, ceea ce urcă compania în top zece cei mai mari retaileri, potrivit unei analize a ZF. Reţeaua a fost constituită în ultimii ani pe fondul achiziţiei de reţelele mici regionale, şi împreună cu segmentul de distribuţie, ridicat în acelaşi fel, aduc 95% din afacerile regionale ale grupului pe această parte de business.
"În prima jumătate din 2010, retailul şi distribuţia au generat 72,4 milioane de euro, în creştere cu 1,4% comparativ cu perioada similară a anului trecut", se arată în raportul semestrial al Gedeon Richter publicat pe Bursa de la Budapesta.
Creşteri de preţuri pentru medicamente
Grupul ungar deţine singura activitate integrată din industria de medicamente, unde are, pe lângă retail şi distribuţie, şi o unitate de producţie la Târgu-Mureş achiziţionată în 1998, dar şi un segment de import. În total în primele şase luni ale anului, grupul a avut afaceri de 80,5 mil. euro, cu 3,1% mai mult comparativ cu nivelul de 78,1 mil. euro raportat în perioada similară a anului trecut.
La nivelul importurilor, compania a avut afaceri de 14,4 mil. euro, în creştere cu 2,9%.
"De la 1 octombrie 2009, Guvernul a introdus prelungiri ale termenelor de plată către farmacii şi spitale. În acelaşi timp, a implementat un sistem de claw back (o taxă aplicată pe vânzările producătorilor de medicamente - n.red.) în proporţie de 5-12% care va fi plătit Casei Naţionale de Asigurări. Pentru a compensa efectul acestor măsuri, Guvernul a implementat o majorare de 6,25% a preţului produselor farmaceutice calculat în lei", se mai arată în raportul Gedeon Richter.
Produsele cu cea mai mare contribuţie la creşterea din această perioadă au fost Vidotin, Aflamil şi Moduxin.
Piaţa farma rămâne p