* Reinhard Pichler, CFO: "Intenţionăm să nu mai facem hedging în 2011"
Cea mai mare companie autohtonă, "Petrom OMV", a reuşit să îşi crească profitul de peste patru ori, la 1,5 miliarde lei, în primul semestru al anului, profitând din plin de creşterea cererii de petrol la nivel internaţional şi a preţului barilului de petrol. Pentru comparaţie, în primele şase luni ale anului trecut, societatea raportase un profit net de 331 milioane de lei.
Cererea de petrol la nivel mondial a crescut, în primul semestru al anului, cu 2,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar preţul petrolului Ural a urcat cu 49% faţă de aceeaşi perioadă, la 76,12 dolari/bbl, potrivit informaţiilor furnizate de "Petrom".
Cea mai mare parte a profitului a venit din segmentul de Explorare şi Producţie, unde societatea a raportat un EBIT (profit înainte de plata dobânzilor şi a taxelor) de 1,77 miliarde lei, în creştere semnificativă faţă de primele şase luni din 2009, când a obţinut un rezultat similar de 906 milioane de lei.
Creşterea preţului la barilul de petrol a avut, însă, efecte negative asupra strategiei companiei de acoperire a riscului. Astfel, în al doilea trimestru al anului, "Petrom" a înregistrat pierderi de trei milioane de euro din activitatea de hedging, după ce, în intervalul similar din 2009, obţinuse un profit de 21 milioane de euro, luând în calcul un preţ minim de 54 de dolari pentru barilul de petrol, dar nu mai mare de 75 de dolari.
Reinhard Pichler, directorul financiar al "Petrom", a declarat, ieri. "Noi am făcut hedging doar ca să ne protejăm cash-flow-ul, nu în vederea unor speculaţii financiare. Cum preţul barilului de petrol a depăşit 75 de dolari, intenţionăm să nu mai facem în 2011. Strategia de hedging pentru 2010 a fost stabilită în 2009, când evoluţia preţului petrolului nu era certă", a spus, ieri, CFO-ul "Petrom".