UPC Romania, unul dintre cei mai importanti operatori telecom pe piata locala, a inregistrat prima scadere trimestriala pentru serviciile de internet si telefonie fixa de la lansarea acestora in 2005, respectiv 2006, compania in ultimele trei luni doar pe segmentul de televiziune digitala, arata raportul financiar al Liberty Global, grupul american ce detine compania.
Pe de alta parte, desi compania avea la finalul lui iunie o baza de abonamente de 1.589.400 mai putin cu 3,1% (50.100) fata de aceeasi perioada a anului trecut, UPC a inregistrat o crestere a veniturilor cu 1% comparativ cu sfarsitul primului trimestru din 2009, cand operatorul inregistrase afaceri de afaceri de 30,4 milioane de euro.
Diminuarea numarului total de abonamente se datoreaza mai ales scaderii pe segmentul de televiziune prin cablu analogic, unde in ultimul an compania a pierdut circa 175.000 de clienti ajugand la finalul lui iunie la 737.100 de utilizatori.
“Acest lucuru se datoreaza si efortului sustinut de migrare la televiziunea digitala. In acelasi timp odata cu deprecierea nivelului de trai, s-a observat faptul ca romanii au renuntat la anumite servicii; in conditiile in care tara noastra s-a clasat pe locul al treilea in Europa cu o rata a inflatiei de 4,3 % in luna iunie, potrivit institutului de statistica european, Eurostat. La nivel local, s-a remarcat de asemenea si migrarea anumitor clienti catre operatori cu preturi mai mici pentru un continut TV mai restrans”, explica Severina Pascu, directorul financiar al UPC Romania.
Insa in trimestrul al doilea compania a inregistrat si prima scadere a numarului de abonati de internet si telefonie fixa de la lansarea acestora pe piata in 2005, respectiv 2006. Inainte de a lansa serviciile de telefonie fixa in urma cu patru ani operatorul avea in jur de 20.000 de clienti, insa aproximativ jumatate au fost pre