Procurorii au finalizat ieri ancheta accidentului în care au pierit 14 oameni. Administratorii microbuzului au fost trimişi în judecată. Conducătorul microbuzului, care a murit din cauză rănilor grave, este considerat de anchetatori cel care a cauzat tragedia. Şefii lui sunt judecaţi pentru că au încălcat legile muncii.
La aproape un an de la tragedia feroviară de pe 14 august 2009 procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iaşi au stabilit că Petrişor Apostu (26 de ani), şoferul care conducea microbuzul morţii, este vinovat de producerea accidentului. Potrivit rechizitoriului, tânărul care şi-a pierdut şi el viaţa în accident alături de alţi 13 de călători, nu a oprit la trecerea la nivel cu calea ferată. „Învinuitul Apostu Petrişor Răzvan a ignorat semnalele care interziceau trecerea şi s-a angajat în traversarea căii ferate. Ajuns la al treilea fir de cale ferată microbuzul marca Volkswagen s-a oprit din motive necunoscute, fiind surprins şi lovit de trenul accelerat 14053 de tip automotor cu două vagoane", se menţionează în rechizitoriu.
În urma unei expertize s-a stabilit că maşina a fost lovită de tren cu 72 de kilometri la oră. Pentru a evita accidentul automotorul trebuia să circule cu o viteză de 30 de kilometri la oră, însă pe sectorul respectiv viteza putea să ajungă până la 100 de kilometri la oră. Mai mult, experţii au menţionat că microbuzul nu avea probleme la sistemul de rulare, direcţie şi frânare.
Pentru că şoferul a decedat la trei zile după accident procurorii au încetat urmărirea penală pentru ucidere din culpă şi s-a dispus neînceperea urmăririi penale pentru vătămare corporală din culpă şi distrugerea şi semnalizarea falsă, nerespectarea regimului transportului rutier public.
Administratorii acuzaţi
În schimb procurorii i-au trimis în judecată pe cei doi administratori ai firmei Valcris Trans, care deţinea mi