Albalact din Alba Iulia, producătorul lactatelor Fulga şi Zuzu cu afaceri de peste 53 mil. euro, a înregistrat în primul semestru al acestui an o scădere de aproape 14% în lei şi 12% în euro a profitului net comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 2,4 milioane de lei (circa 580.000 de euro). Reprezentanţii Albalact susţin că scăderea profitului a fost influenţată în principal de creşterea semnificativă a cursului euro în luna iunie, care a determinat o majorare de peste 100% a cheltuielilor financiare.
"Piaţa lactatelor trece printr-o perioadă foarte grea, chiar dură, marcată de o scădere dramatică a puterii de cumpărare, care determină o presiune mare pe preţuri. Vom continua să ne extindem portofoliul, distribuţia şi reţeaua de clienţi şi vom avea lansări şi promoţii noi", a declarat Raul Ciurtin, preşedintele şi directorul general al Albalact Alba Iulia.
În aceeaşi perioadă, producătorul de lactate a obţinut o cifră de afaceri de 125 mil. lei (circa 30 mil. euro), în creştere cu 7,5% în lei şi 9,8% în euro comparativ cu rezultatul primelor şase luni ale anului trecut, când realiza afaceri de 116,2 mil. lei (27,5 mil. euro). Veniturile totale s-au majorat, de asemenea, cu 9,1% în lei şi 11,1% în euro, la 131,9 mil. lei (31,8 mil. euro), iar profitul operaţional a avansat cu 2,5% în lei şi 4% în euro, la 6,3 mil. lei (1,5 mil. euro).
Puţine companii de lactate pe creştere
Albalact, companie cu peste 500 de angajaţi, este unul dintre puţinii producători de lactate care au continuat să înregistreze creşteri ale cifrei de afaceri în condiţiile actuale ale mediului economic. Spre comparaţie, Tnuva România, unul dintre principalii competitori ai Albalact pe piaţa iaurturilor, a obţinut o scădere de 15% a cifrei de afaceri în lei în prima jumătate a acestui an.
În schimb, filiala locală a producătorului israelian şi-a diminuat pier