Acum doi ani, Primăria Capitalei a pus mâna pe toate parcările din Bucureşti după ce, cu tam-tam, i-a scos de pe piaţă pe cei de la Dalli. Din încasările Administraţiei Străzilor «se evaporă», lunar, 120.000 €
Motivul invocat de edilul-şef, Sorin Oprescu, a fost acela că profitul Municipalităţii era mult prea mic, chiar dacă în vistierie intrau, lunar, 100.000 de euro. Astăzi, la acelaşi grad de ocupare a parcărilor, din încasări lipsesc lunar, inexplicabil, 120.000 de euro. Pe vremea când afacerea era gestionată de Dalli, parcările aduceau firmei 224.000 de euro pe lună, bani din care Primăria Capitalei primea, fără să mişte un deget, 100.000 de euro, adică “birul” stabilit prin contractul dintre cele două părţi.
Acum, aceleaşi locuri de parcare, 3.365 la număr, “au produs”, conform actelor pe care ni le-a pus la dispoziţie un fost angajat al Administraţiei Străzilor, doar circa 70.000 de euro lunar, adică mai puţin decât pe vremea când afacerea era a celor de la Dalli. Judecând după încasări, înseamnă că bucureştenii îşi parchează maşinile în locuri ascunse. În aceste condiţii, de aşa-zisa rentabilitate de care Oprescu pomenea acum doi ani nici nu se mai pune problema.
Are un încasator 750 € pe lună?
Dacă toate parcările cu taxă din Bucureşti ar fi fost pline, primăria ar fi trebuit să încaseze 286.000 de euro pe lună. Dar gradul de ocupare mediu e de 80% pe zi, ceea ce înseamnă cam 224.000 de euro lunar. Dacă scădem 72.000 de euro, cât încasează acum Administraţia Străzilor, rezultă un minus de 152.000 de euro! Să zicem că din aceşti bani e plătit personalul... Sunt 134 de taxatori detaşaţi de la Dalli la Administraţia Străzilor, dar, luându-i în calcul şi pe cei ce îi conduc, să presupunem că se ajunge la 200 de persoane care se ocupă de parcări. Păi, ar rezulta un salariu mediu de 760 de euro! Dar încasatorii pr