Reprezentanţii mediului de afaceri acuză Ministerul Economiei că a creat o strategie fără să se consulte cu partenerii din sectorul privat. Liderii patronatelor şi cei din sistemul cameral nu ştiu cum a fost elaborată strategia pentru sprijinirea IMM, observând mai multe lipsuri în documentul guvernamental.
Citiţi aici, aici şi aici documentatia strategiei naţionale pentru IMM-uri.
Ministerul Economiei şi Comerţului a prezentat, ieri, într-o conferinţă, principalele coordonate ale strategiei guvernamentale pentru dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, document faţă de care reprezentanţii mediului de afaceri au mari rezerve.
În primul rând, acesta a fost elaborat „fără ca patronatele, camerele de comerţ sau asociaţiile de business să fie consultate". Într-al doilea rând, analiza mediului românesc de afaceri „trebuie refăcută, pentru că pare să nu fie realizată în România", spun liderii organizaţiilor de afaceri.
„Lipsesc componente esenţiale"
Consiliul Naţional al IMM - confederaţia patronală care reprezintă acest sector la nivel naţional - a emis un document de întâmpinare la viitoarea strategie guvernamentală, arătând că, în forma actuală, „lipsesc din sfera analizei numeroase componente esenţiale ale mediului de afaceri".
În opinia Consiliului, strategia nu abordează probleme precum „fiscalitatea, relaţiile de muncă, absorbţia fondurilor structurale, administraţia publică locală şi centrală, cadrul legal şi jurisdicţional, cultura economică a populaţiei etc." şi nu sunt identificate „punctele tari, cele slabe, oportunităţile şi ameninţările" din acest sector.
În fine, documentul - semnat de preşedintele Consiliului IMM, Ovidiu Nicolescu - arată că „până în prezent, niciodată în România nu s-a alocat o sumă atât de mare de bani (peste 830 de milioane de euro în total - n.red.