Daca industria produselor cosmetice din Romania era evaluata anul trecut la aproximativ 550 mil. euro, piata produselor cosmeticelor naturale reprezinta circa 1% din aceasta industrie, in timp ce in tarile din vest procentul se ridica la peste 5%.
Cea mai mare pondere din piata de cosmetice naturale este detinuta de produsele de ingrijire a fetei (aproximativ 40%), urmate de articolele de ingrijire a corpului (20%), ingrijire a parului (15%), ingrijire pentru bebelusi (12%), ingrijire orala (10%), produsele de ingijire pentru barbati (mai putin de 1%) si produse pentru protectie solara (1%).
“Daca in vest ritmul de crestere al cosmeticelor atinge procente de o cifra, in Romania inca exista potential de crestere al cosmeticelor, ce depaseste 10%. In ultimii doi ani cererea de produse cu adevarat naturale si organice este tot mai mare, acest fapt fiind confirmat de toti partenerii nostri, fie farmacii sau magazine bio”, spune Ana Murariu (foto), marketing manager Weleda Romania.
Piata europeana de cosmetice (incluzand si produse pentru toaleta) este condusa de Germania cu aproximativ 12,5 miliarde de euro (pret de retail) si 19% cota de piata, urmata de Franta cu aprox 10 mld. euro, Marea Britanie cu 9,8 mld. euro si Italia cu 8,9 mld. euro. Romania se situaeaza abia pe locul 16, prezentand insa potential de crestere, potrivit reprezentantilor grupului Weleda. In 2009 industria locala a afisat un ritm de crestere de circa 10%, iar pentru acest an reprezentantul Weleda Romania se asteapta la o incetinire a avansului sau chiar la o stagnare.
Piata de produselor de ingrijire naturale din Europa a atins in 2009 valoarea de 3,26 milioane de euro, cu 9% mai mult decat in 2008. Procentul produselor cu adevarat naturale (certificate) este de 28% in 2009.
Cei mai importanti jucatori din Romania pe piata cosmeticelor naturale sunt Yves Rocher R