In conditiile in care piata de electrocasnice din Romania a afisat un declin de 16% in primele cinci luni ale anului, marile companii de profil incearca sa isi pastreze cota de piata prin actiuni de marketing sau buy back.
Astfel, Indesit Romania, subsidiara locala a unuia dintre cei mai importanti producatori de electrocasnice din lume, are in desfasurare o campane de marketing ce a debutat in luna iunie si care continua pana in septembrie. Consumatorii care achizitioneaza produse Indesit in retelele de hypermarketuri pot beneficia de un cupon de alimente a carui valoare variaza intre 50 si 100 de lei.
Totodata, Indesit a intreprins si actiuni de buy back pentru a sustine eliminarea aparatelor ineficiente energetic si inlocuirea acestora cu produse din clase energetice superioare.
“Principala tendinta observata in piata in aceasta perioada de criza este legata de obiceiurile de consum si anume de faptul ca romanii fac achizitii numai din stricta necesitate, fiind tot mai putini cei care aleg sa investeasca in upgrade-uri in ceea ce priveste electronicele si electrocasnicele, ceea ce face ca ciclul de inlocuire al acestor produse sa fie mult mai mare decat in alte tari din regiune”, spune Giuseppe Parma (foto), country manager Indesit Romania.
Potrivit acestuia, chiar daca la nivel de piata, in primele 5 luni s-a inregistrat un regres de 16% (sursa GfK), Indesit Romania a reusit sa finalizeze anul trecut cu stocuri mai mici fata de 2008, fapt care a permis companiei sa isi pastreze cota de piata in primul semestru din 2010.
Cele mai mari vanzari au fost inregistrate pana acum de categoriile de produse de stricta necesitate – aparate frigorifice, aragazuri, masini de spalat rufe. In plus, in cazul aparatelor electrocasnice ultima parte din an este cea cu sezonalitatea cea mai ridicata, inregistrandu-se atunci aproximativ 60% din van