Pentru că variantele cu Dracula nu au reuşit să pună România pe harta turistică a lumii, şeful statului pare dispus să ofere noului brand de ţară lansat de Elena Udrea la Shanghai, "Explore the Carphatian garden", o şansă. Traian Băsescu a declarat la Televiziunea Română că bradul de ţară este un program de punere în valoare a României, că "în Carpaţi s-a plămădit această naţiune".
"Este un program de punere în valoare a României. În Carpaţi s-a plămădit această naţiune. Variantele cu Dracula şi altele nu funcţionează", a declarat Traian Băsescu, referindu-se la brandul de ţară lansat recent.
El a adăugat că ţara noastră avea nevoie de o identitate turistică.
"Costul îl vor rezolva, dar România are nevoie de o identitate turistică. Deocamdată nu avem observaţii că nu ar fi corect gestionaţi (banii europeni – n.r.)", a mai spus şeful statului.
Lansarea brandului de ţară a fost însoţită de un adevărat scandal, deaorece frunza fiolosită în logo prezintă similitudini evidente cu cea folosită de o firmă de transport din Marea Britanie
Potrivit ministrului Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, consorţiul THR-TNS, care s-a ocupat de crearea brandului de ţară, poate fi plătit, deocamdată, doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu şi pentru cea de creaţie.
Asocierea THR/TNS susţine că brandul de turism şi toate componentele sale au fost create de ea şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.