Angajatorul are mai multe pretenţii de la angajaţi şi este reticent când vine vorba de posturi noi
Salariaţii, deşi au volume mai mari de muncă, sunt mai flexibili, dar vor stabilitate la locul de muncă
Criza şi-a pus amprenta asupra tuturor domeniilor, dar mai ales asupra oamenilor, atât angajatori, cât şi angajaţi. Comportamentul acestora s-a schimbat foarte mult în ultimul an. Angajatorii restrâng cheltuielile şi sunt mai pretenţioşi cu angajaţii lor, iar salariaţii sunt mai flexibili şi orientaţi spre alte valori decât cele din perioada de boom. "Orice criză, indiferent de tipul său, atrage după sine schimbări la nivel comportamental, indiferent că vorbim de angajat sau angajator. Anumite aspecte care ţin de personalitatea fiecărui om devin accentuate în astfel de situaţii, astfel încât, în criză, în momente de stres sau presiune, intervin o serie de comportamente contraproductive, care pot submina performanţa. Este extrem de util în astfel de situaţii un proces de diagnoză individuală şi de echipă a factorilor de risc. Unicul instrument dedicat identificării acestor comportamente care pot apărea în situaţii de criză sau stress este Profilul de Dezvoltare Hogan (HDS)", a declarat, pentru Curierul Naţional, Alexandra Urşeanu, Business Development Manager, HART Human Resource Consulting.
Putem vorbi despre o schimbare a atitudinii angajaţilor înspre moderaţie a pretenţiilor materiale, nu neapărat datorită unei modestii brusc apărute, ci mai mult datorită înţelegerii contextului actual, spune Oana Datki, Country Manager, Consul Team România. "Desigur că în acest moment au apărut şi mai multe frustrări din partea celor care sunt performanţi, dar nu sunt recompensaţi pentru performanţă, moment în care se face diferenţa de abordare şi comunicare din cadrul companiilor. O altă caracteristică ar fi precauţia în acceptarea unor joburi noi.