Intr-o perioada in care multe segmente ale pietei de media si divertisment sunt molesite de caldura verii si de perioada de concedii, cinematografele reusesc sa-si mentina business-ul la cote inalte.
E sambata dupa-amiaza si in fata CinemaPro, un cinematograf cu o singura sala din zona Universitate, oamenii care asteapta sa cumpere bilete au format o coada care iese din antreul acoperit al cladirii si ajunge pana in strada. E a doua zi de la lansarea, in Romania, a filmului Inception, un thriller in care Leonardo DiCaprio si gasca sa de hoti de vise traiesc o aventura pe planuri paralele, care te forteaza sa ramai concentrat pana in ultimul minut.
Inception este cea mai noua productie in care isi pun sperantele si estimarile de incasari proprietarii de cinematografe, dupa doua luni de vara in care pe marile ecrane au mai rulat blockbustere precum Twilight: Eclipse, Sex and The City 2 sau Shrek 4. In weekendul lansarii (30 iulie-1 august), Inception a atras in cinematografe 34.000 de persoane, care au generat incasari de 657.000 de lei, potrivit distribuitorului InterComFilm. A fost una dintre cele mai performante lansari ale anului in categoria filmelor non-3D, depasita doar de Twilight: Eclipse, care s-a lansat tot in perioada de vara, mai exact la inceputul lui iulie (pana acum, la Eclipse s-au vandut peste 132.000 de bilete, cu incasari de circa 2 milioane de lei, potrivit MediaPro Distribution).
Vara a devenit, de cativa ani incoace, una din perioadele de varf pentru cinematografe. “Din 2008 incoace, unele din cele mai de succes pelicule (de la Cavalerul Negru, la Ice Age 3, la Shrek 4) au fost lansate in luna iulie, care a reprezentat pentru inteaga industrie de exploatare cinematografica un varf de audienta”, spune Corina Gonteanu, marketing manager la Cinema City.
Pe langa publicul clasic de cinema, care urmareste cu interes lans